You are currently viewing Elk kind vindt het leuk om een boeketje te maken

Elk kind vindt het leuk om een boeketje te maken

Kinderen enthousiast maken voor de tuinbouw. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Dat is de stellige overtuiging van Marleen Moerman, directeur van Bloombouquet en reden voor haar om de activiteiten van Klas in de Kas te sponsoren. Daarnaast is ze ook zelf actief als vrijwilliger.

In de speciale editie van Ben de Westlandse Bij voor Klas in de Kas staat ook een door haar gesponsorde strip over Bloombouquet. Ze hoopt dat hiermee de bekendheid met het werk van Klas in de Kas wordt vergoot.

Het vak ingerold

Als tuinderskind kwam ze al van jongst af aan in de veiling en zo is het vak ingerold. “Als je het ruikt en ziet, dan raak je bevlogen.” Een opdracht om voor een klant bloemstukjes te maken, 25 jaar geleden, is uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf op het veilingterrein met zo’n 25 medewerkers.

Het werk begint ’s ochtends vroeg met het inkopen van 30- tot 40.000 stelen via KOA. De bestelling wordt kort daarna afgeleverd en de binders gaan aan de slag om er grote en kleine boeketten van te maken. De inpakkers maken de boeketten verzendklaar. Zo worden wekelijks tien- tot vijftienduizend boeketten geproduceerd voor de tussenhandel, met uitschieters naar vijftigduizend rond de moederdagen. Ze zijn in heel West- en Zuid-Europa te koop.

Vol vertrouwen

De toekomst ziet ze vol vertrouwen tegemoet. Na een korte dip van 8 weken is de omzet hoger dan voor Corona. Ze heeft al het personeel aan kunnen houden, maar ziet ook dat het lastiger wordt om goede mensen te vinden. Daarom vindt ze het jammer dat de veiling zelf niet meer voor de jeugd doet. Op dit moment mag ze alleen kinderen van 14 jaar en ouder ontvangen in haar bedrijf. Dat is een gemiste kans, want elk kind vindt het leuk om en boeketje te maken.

Leave a Reply